אני לא צם
זה לא קשור לזה שאני לא מסוגל זה ביגלל שאני לא מאמין.
אולי רשום שאני יהודי, אבל איני רואה עצמי כיהודי.
אז איך אתה רואה את עצמך? כמוסלמי??
וואי לפעמים אני לא מבינה אנשים..
עזוב שאתה לא מאמין..אבל לא לראות את עצמך יהודי?
מה אתה שונא כל כך בלהיות יהודי??
רגע גם אני לא מבין אנשים
למה אני צריך להשתייך לדת אם אני לא מאמין?
יש מושג שנקרא אתאיזם שההגדרה של זה: ללא אמונה באלוהות
אז אני רואה עצמי כאתאיסט (שזה אומר חסר דת או נטול אמונה שזה דיי אותו הדבר)
אני מבינה אותך..
בלי קשר לדת ולזה שאתה לא מאמין
לא הבנתי ת'קטע שאתה לא רואה את עצמך כיהודי
למרות הכל נולדת כזה...זה נראה הגזמה...
זה כאילו חטא בשבילך להיות יהודי?
אם נולדת כיהודי אתה יהודי נקודה.
זה שאתה לא רואה את עצמך כיהודי זה משו אחר..
כמו שחשבתי אי אפשר כל כך לדבר איתכם על הנושא.
אז ככה זהה לא ראה לי בסדר להאמין אבל אני לא הולך לשנות אנשים.
ומה זאת אומרת נולדתי כיהודי? מה יש גן (לא גן ילדים, גן המוסג המדעי שנשמע ככה gen) שהוא אומר שאתה יהודי?
חוץ מזה אני מברר איך אני יכול לא להשתייך לדת באופן רשמי
בתכלס אנ לא חושבת שה' יכעס עליי אם אני יאכל יום אחד....אם הייתי יכולה הייתי צמה..מאוכל לא אכפת לי אבל אני לא יכולה לותר על שתייה אז זה ייחשב כאילו שאני לא צמה..אני מתייבשת מהר מאוד והתעלפתי כמה פעמים בגלל זה...אבל אני לא אהיה נגיד כמו חברים שלי שיוצאים לים עם פול אלכוהול וישתו ויעשנו כי משעמם להם..ביום כיפור..
בתכלס, ההורים שלך מאמינים? הם יהודים? רוב האנשים חושבים שאם נולדת להורים יהודיים אתה אמור להיות יהודי..אבל מזה בעצם להיות יהודי? להיות בישראל?להיות בן להורים יהודיים? אופיר, אני אם הייתי אתיאיסטית לא הייתי מחשיבה תצמי כיהודיה..כמו שרז (אם אני לא טועה) אמר אין גן שמשייך אותך ליהדות..זה הכל תלוי באמונה..
QUOTE כמו שחשבתי אי אפשר כל כך לדבר איתכם על הנושא.
אז ככה זהה לא ראה לי בסדר להאמין אבל אני לא הולך לשנות אנשים.
ומה זאת אומרת נולדתי כיהודי? מה יש גן (לא גן ילדים, גן המוסג המדעי שנשמע ככה gen) שהוא אומר שאתה יהודי?
חוץ מזה אני מברר איך אני יכול לא להשתייך לדת באופן רשמי
להפך אתה יכול הלרגיש חופשי לדבר איתנו על זה..ואף אחד לא כועס או משו אם זה מי שאתה סבבה איש באמונתו יחיה..!
לא לא לזה התכוונתי..
אתה יהודי/מוסלמי/נוצרי?
הבנת?
בקיצור ההורים שלך יהודיים?
מקווה שאני יצליח לצום
אבל אני שותה
ואני צמאה כי אני מאמינה בדת ולא בגלל שכולם צמאים!!!
צום קל וגמר חתימה טובה לכולם!!!!!!!!!!!!!
QUOTE מקווה שאני יצליח לצום
אבל אני שותה
ואני צמאה כי אני מאמינה בדת ולא בגלל שכולם צמאים!!!
צום קל וגמר חתימה טובה לכולם!!!!!!!!!!!!!
מאמי בלי לפגוע או משו
אבל לצום זה גם לא לשתות וגם לא לאכול
כל הקטע של יום כיפור זה לסבול ולכפר על החטאים שעשינו במשך כל השנה..
לשתות זה נקרא לא לצום..
אבל איש באמונתו יחיה צום קל לכולם!!
love_U_s מסכימה איתך בכל מילה..
ורשום בתנ"ך שמי שאינו מסוגל לצום לא צם, יש כאלה שסתם אומרים שלא יכולים
ויש כאלה שבאמת לא יכולים ככה שזה לא נחשב...
רשום שמי שמרגיש שהוא אינו מסוגל שיפסיק באותו רגע לצום.
אפשר לצום אפילו חלק..לנסות..
למשל אמא שלי, בשעות האחרונות של הצום היא כבר נגמרת
מתחילה להקיא בכל הבית לא מרגישה טוב
הרופא אמר לה שברגע שהיא מרגישה שהיא לא יכולה שתפסיק.
זה לא נחשב לחטא בסך הכל זאת אמונה
nameRAZ- מה רע בלהיות יהודי?
לא הבנתי למה..?
אני לא באה להתווכח איתך או משהו פשוט זה מעניין אותי למה..
חחח אל תעלב או משהו =] קח בקלות..
כל אחד שיחיה באמונה שלו ושיהיה לו רק טוב