לא ידעתי איפה להכניס את זה... זה קשור לחיים וזה חשוב אז שמתי פה...
להעריך את מה שיש!!!
1.
הייתה משפחה בת 5 נפשות שגרו בבית קטן ודל,
המשפחה הזאת לא הייתה מרוצה מהבית שיש להם
בגלל שתמיד התלוננו על כך שהוא צפוף מידי ושלא נוח בו
ושאין מקום, האב הלך לרב העיר ושאל אותו מה לעשות בנידון
הרב השיב לאדון: "שמע נא לי, אנא ממך קח 3 כבשים והכנס
לביתך"
שאל האדון: "למה רבי?" והרב המשיך בדרכו...
בעל הבית הכניס 3 כבשים לביתו...
וכמובן שסבל הצפיפות היה רב וגדול יותר
התלונות המשיכו להישמע מידי פעם..
הלך האדון שוב אל הרב ושאל: "רבי, אין כבר מקום בביתנו"
ענה הרב: "קח עוד 5 כבשים והכנס לביתך" והמשיך בדרכו...
האדון לא הבין את משמע אוזניו אבל בכל זאת הלך ולקח עוד 5
כבשים שהיו בחצר ביתם והכניס לביתו, ושוב התלוננה אשתו
וילדיו על צפיפות וחום שמציק, בסוף השבוע
הלך אל הרב ואמר לו: "רבי איני יכול יותר"
השיב הרב "תשמע, תוציא את כל הכבשים מביתך ובוא אלי"
עשה כמשמע דברי הרב וחז אליו, אמר הרב: "בני, איך הרגשתך
עכשיו? האם צפוף לכם? האם קשה לכם? ענה האדון : "כלל לא
אדוני יש מקום ונוח יותר לילדי ולשאתי ולי" השיב הרב: " עכשיו תבין
שביתך הוא נס, כי יש אחרים שגם אין מה להם ללבוש ובטח לא בית
שיחמם אותם שצריך והם חיים תחת כיפת השמיים, אז הבן שאתה בר
מזל, ושאין לך על מה להתלונן, גש לביתך והודה על כך"
מוסר השכל: תלמדו להעריך את מה שיש לכם.
2.חשיבות החיים
אלוהים ברא את החמור ואמר לו: תהייה חמור, תעבוד קשה מהזריחה עד
השקיעה, תשא על גבך משקולות, תאכל דשא, לא תהיה חכם ותחיה חמישים שנה.
ענה לו החמור: ריבונו של עולם, אני אהיה חמור, אבל לחיות חמישים שנה זה
יותר מידי, אסתפק ב 20 שנה.
לאחר התחשבות מה נענה אלוהים לבקשתו של החמור
אחריו, ברא אלוהים את הכלב ואמר לו: אתה תשמור על בני הבריות, תהייה
חברם הכי טוב, תאכל את השאריות שיתנו לך ותחיה 25 שנה
נאנח הכלב וענה: ריבונו של עולם, אני אהייה כלב, אבל לחיות 25 שנה ככלב זה
יותר מדי, אסתפק ב- 10 שנים
אלוהים התחשב ונענה לבקשתו
למחרת ברא אלוהים את הקוף ואמר לו: הייה קוף, קפוץ מענף לענף, הצחק
את האנשים ותחיה 20 שנה כקוף
חשב הקוף וענה: ריבונו של עולם אני מוכן להיות קוף אבל לחיות 20 שנה כקוף
זה יותר מדי, אבקשך להוריד מחצית מחיי
התחשב אלוהים ואישר לו 10 שנות חיים
לבסוף, ברא אלוהים את האדם ואמר לו: תהייה אדם, שלוט עם שכל על כל
פני כדור הארץ ותשתמש בו אתה כדי לשלוט על כל העולם ותחיה 20 שנה
ענה לו האדם: ריבונו של עולם אני מוכן להיות אדם אבל לחיות רק 20 שנה
זה מעט מדי, תוסיף לי בבקשה את ה- 30 שנה שהחמור ויתר, את 15 השנים
שהכלב לא רצה ואת 10 השנים שהקוף דחה. אהייה מרוצה להיות אדם
חשב אלוהים וכך עשה
ומאז חי האדם 20 שנה כאדם, מתחתן, מקבל משכנתא, מביא ילדים ועובד
כמו חמור 30 שנה, כשהילדים עוזבים את הבית הוא חי לבד כמו כלב 15 שנה
וכשמגיע לפנסיה חי לו 10 שנים כמו קוף, קופץ מבית לבית של הילדים ועושה
צחוק מעצמו על מנת להצחיק את הנכדים
זו המציאות של החיים...
3.ראיון עם אלוקים..
חלמתי שזכיתי ל'ראיון עם אלוהים'...
'גש הלום' אמר האל...'רצית לראיין אותי'?
'אם יש לך זמן', אמרתי...
אלוהים חייך ואמר:
'הזמן שלי הוא נצחי ומספיק לעשיית כל דבר... שאל בני...'
'מה הכי מפתיע אותך בקשר למין האנושי?' שאלתי...
ענה אלוהים:
'שהם משתעממים מלהיות ילדים, ממהרים להתבגר ואז משתוקקים לשוב ולהיות ילדים...
שהם מאבדים את בריאותם כדי לצבור כסף
ואז מאבדים את כספם כדי לשקם את בריאותם...
שהם חושבים בחרדה על העתיד ושוכחים את ההווה,
כך שאינם חיים, לא בהווה ולא בעתיד...
שהם חיים כאילו שלעולם לא ימותו ומתים כאילו שמעולם לא חיו...'
אלוהים חפן את ידי בידיו והיינו שקטים זמן מה...
'כהורה, אילו שעורים היית רוצה שילדיך - בני האדם ילמדו?'
אלוהים ענה בחיוך:
'ללמוד שהם אינם יכולים לגרום לאף אחד לאהוב אותם
אך ביכולתם לאפשר לעצמם להיות נאהבים...
ללמוד שהערך הרב ביותר אינו טמון במה שיש להם בחיים אלא במי שיש להם בחיים...
ללמוד שלא רצוי להשוות עצמם לאחרים
אלא להיות נאמנים לעצמם...
ללמוד שאדם עשיר אינו זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שזקוק להכי מעט...
ללמוד שזה לוקח כמה שניות לפצוע אדם אהוב פצעים עמוקים, והרבה שנים לרפאם...
ללמוד לסלוח עלידי תרגול סלחנות...
ללמוד שיש אנשים שאוהבים אותם מאוד,
אך אינם יכולים להביע או להראות את רגשותיהם...
ללמוד שכסף יכול לקנות הכל מלבד אושר...
ללמוד ששני אנשים יכולים להביט באותו הדבר ולראות דברים שונים באופן מוחלט...
ללמוד שחבר אמיתי הוא אחד היודע הכל עליהם ואוהב אותם בכל זאת...
ללמוד שלא תמיד זה מספיק שאחרים יסלחו להם, עליהם לסלוח לעצמם...'
ישבתי שם זמן מה, נהנה מהרגע.
הודיתי לו על הזמן שלו ועל כל מה שעשה עבורי ועבור משפחת האדם
והוא ענה:
'בבקשה... אני נמצא כאן 24 שעות ביממה.
כל מה שעליך לעשות הוא לקרוא לי ואני אענה...'
אנשים ישכחו מה שאמרת.
אנשים ישכחו מה שעשית.
אנשים לעולם לא ישכחו מה שגרמת להם להרגיש.
4. חשיבות החיים
חשיבות החיים
אלוקים משתמש בבדידות, כדי ללמד את היחד
הוא משתמש בכעס, כדי להראות את הערך הלא ישוער של השלום.
הוא משתמש בשעמום, כדי להדגיש את חשיבות ההרפתקה מחד וחוסר
המעש מאידך.
אלוקים משתמש בשקט, כדי ללמד אחריות למילים.
הוא משתמש בעייפות, כדי שנבין את ערכה של התעוררות.
הוא משתמש במחלה, כדי להדגיש את ברכת הבריאות.
אלוקים משתמש באש, כדי ללמד על המים.
הוא משתמש באדמה, כדי שיובן ערכו של האויר.
הוא משתמש במוות, כדי להראות את חשיבות החיים.
מוסר השכל: תלמדו להעריך את מה שיש לכם





