" כי אתה קדווווש
ושמך קדוש !! " :]
ככה ...
מצאתי שין עם כל מיני סיפורים ומכתבים
שאני אישית אהבתי (:
אז הנה לכם אחד שממש אהבתי .
בהזמדנות אני אפרסם עווד
סיפור מוכר יחסית ...
ביוון העתיקה חי סוקרטס (469-399 לפנה"ס), והיה ידוע בחכמתו.
יום אחד פגש אותו הפילוסוף אקוויטנס ואמר לו "סוקרטס, אתה יודע מה שמעתי על אחד מהתלמידים?"
" רק רגע", השיב סוקרטס, "לפני שאתה מספר לי, אני מבקש לערוך את מבחן שלושת הפילטרים ."
" שלושת הפילטרים?"
" כן", השיב סוקרטס, "לפני שאתה מספר לי על תלמידי, הבה נבחן את דבריך. הפילטר הראשון הוא 'אמת'. האם אתה משוכנע שהדברים שאתה רוצה לספר לי הם אמת ?"
" לא", השיב אקוויטנס, "למעשה שמעתי את זה ו..."
" בסדר", השיב סוקרטס, "אינך יודע אם זה אמת. הפילטר השני הוא 'טוב'. האם הדבר שאתה עומד לספר לי על תלמידי הוא משהו טוב ?"
" לא, בדיוק להיפך..."
" כלומר שאתה רוצה לספר לי דבר רע אודות תלמידי למרות שאינך בטוח שזה אמת ."
אקוויטנס הזדעזע וחש מבוכה .
" אתה עדיין עשוי לעבור את הפילטר השלישי", המשיך סוקרטס, "פילטר 'התועלת'. האם מה שאתה עומד לספר לי על תלמידי יביא לי תועלת ?"
" לא, למעשה לא..."
" אם כך, אם מה שאתה רוצה לספר לי אינו אמת ואינו טוב ואפילו אינו בר תועלת, מדוע אתה רוצה לספר לי את זה בכלל ?"
אקוויטנס הרגיש מובס ומבויש .
זו הסיבה שסוקרטס נחשב לגדול הפילוסופים וזכה להערכה רבה ..
- ומכאן - תזהרו מלשון הרע -





