פרופיל רשת האהבה 💬 פורומים 💕 הכרויות 💬 יעוץ ריגשי 📬 דואר |
אהבה - אתר האהבה הישראלי

מהי סליחה.. ועוד...

✍️ DarK AnGeL 88 📅 17/10/2005 09:01 👁️ 416 צפיות 💬 18 הודעות
← חזרה לפורום עמוד 1 מתוך 2
בקשר אינטימי טבועה האפשרות לפגוע ולהיפגע. הקשר הקרוב מעורר בנו תשוקות להבנה אמיתית, לקבלה ללא תנאי ולהשתייכות לכל החיים. התשוקה הזאת מביאה בהכרח לחוויות של אכזבה ועצב, כי אי אפשר להגשים את החלום הזה כל הזמן.


מהי הסליחה?
סליחה היא תהליך שבו אדם פחות ופחות רוצה להעניש את מי שפגע בו, פחות ופחות רוצה להישאר מנוכר או מרוחק מהאדם שפגע בו, ויותר ויותר רוצה להתפייס ולהרגיש רצון טוב כלפי הפוגע.


סליחה אינה:
• הצדקת הפגיעה, השלמה עם הפגיעה או "הבנת המניעים" לפגיעה
• התפשרות על הצדק ועל המוסר
• שיכחת הפגיעה בתקווה שהזמן יעשה את שלו
• הימנעות מעימות
• הקטנת חומרת הפגיעה
• הכחשת הכעס והעלבון
• פיוס


מדוע רצוי לסלוח?
הסליחה מועילה לסולח עצמו, לא רק למקבל הסליחה. הסולח מרגיש משוחרר ממטען רגשי של כעס ושל הרגשת קורבן, מטענים היוצרים חיץ וריחוק בין הנפגע לפוגע. הוא יכול להרגיש את החמלה והקבלה כלפי הפוגע ובאמצעותן הוא מסוגל לחדש את הקשר הרגשי אתו.


אלו מצבים או רגשות מקשים עלינו לסלוח?
ראשית, הפחד שאם נסלח ניפגע שוב, כי הפוגע יחשוב שאינו צריך לשנות את התנהגותו, שהסליחה מתירה לו לחזור על הפגיעה, או שפגיעה חוזרת תיסלח גם היא.

שנית, הכעס על הפוגע, במיוחד אם הוא כעס כרוני ומרירות וטינה. כאשר רגשות טינה נמשכים, יש לכועס רווח משני משמירת הטינה - הוא נעשה צודק בעיני עצמו, יש לו כביכול עליונות מוסרית על הפוגע. הוא בונה לעצמו עמדת כוח בתוך הקשר. קשה לוותר על עמדת-כוח.

שלישית, כשהפוגע מסרב להכיר בכך שפגע, ולכן אינו מוכן להתנצל ולבקש סליחה מהנפגע. סירוב כזה מעורר בנפגע כעס כלפי הפוגע, כעס נוסף לזה הנובע מהפגיעה עצמה.


שלשה מרכיבים עיקריים בסליחה:
ראשית, התגברות על רגשות שליליים כלפי הפוגע, כמו כעס, תאוות נקם וטינה.
שנית, התגברות על הפגיעה בעצמי ובדימוי העצמי של הנפגע.
ולבסוף, פיתוח שאיפה ורצון טוב כלפי הפוגע.


שלבים בתהליך הסליחה
סליחה היא בחירה, שניתן לבחור בה מייד או כעבור פרק זמן. אין הכרח שהפוגע יהיה שותף פעיל בסליחה, אם כי השתתפותו נחוצה כדי שיתקיים פיוס.

בתחילת התהליך על הנפגע לקבל את עובדת הפגיעה בו ולהיות מסוגל לחוות את תוצאותיה הרגשיות, למשל את העלבון, את ההשפלה ואת הכעס על הפגיעה.
שנית, על הנפגע לקחת פסק זמן כדי לנסות לבחון את מה שקרה בדרך רציונלית יותר, מעמדה אובייקטיבית יותר, לפחות במעט. רצוי שיעבד את המשמעות של הפגיעה ואת מידת השפעתה על היחסים בינו לפוגע.
לאחר עיבוד הרגשות והמחשבות על הנפגע להחליט מהם הצעדים הבאים שהוא מעוניין לנקוט, מה יכול לעזור לו לסלוח ומה עלול להקשות עליו לעשות זאת. כדאי לו להרהר על משמעות הסליחה ועל התועלת שהוא ובן/בת זוגו יפיקו מתהליך סליחה אמיתי.
צעד מעשי מומלץ לקראת תהליך סליחה - ופיוס אפשרי - הוא להעלות את הרגשות והמחשבות על הכתב, כדי להבהיר לעצמנו ולפוגע את העניינים, וכדי לאפשר העברת מסרים ללא הקושי הכרוך בבירור ועימות פנים אל פנים.


**לקוח מנענע
יפההה אהבתי
חביב מאוד =]
יפה...
אני סלחתי ביום כיפור למישהו שבאמת פגע בי בלי כוונה אבל, וזה נתן לשנינו הרגשה יותר טובה.... אבל לא שכחתי....
אני לא יודעת אם יש טעם לסליחה אם את לא שוכחת
נגיד אני למשל לא סלחתי ולא ממש אכפת לי.. אולי זה אומר שמההתחלה לא היה אכפת לי?
אין לי מושג עדיף לא להכנס לזה בכלל
אני שלחתי כי הוא הבין את הטעויות שלו.... ולשמור טינה זה לא טוב. אבל יש הבדל בין לסלוח ללשכוח... דברים כואבים תמיד זוכרים.
אהממ זה נכוןןןןןן
אבל באמת מה הטעם להגיד סליחה שהמקרה עוד מכאיב ליייי
וזה קרה לי עם חברה שרבתי והיא אמרה לי מילים ממש פוגעות והיא ביקשה סליחה אני בטוחה שהיא אמרה סליחה רק כדי שאני אסלח אבל לא סלחתי כי לא יכולתייי
הפגיעה היייתה קשה מידי..
אבל במקום מסוים את כן שומרת טינה כל עוד את זוכרת
והרי אף פעם אי אפשר לשכוח לגמרה
לא אני לא שומרת טינה....
אם בנאדם מבין שהוא עשה טעות ומבקש סליחה אני לא חושבת שזה צודק לשמור טינה כי בינינו כל אחד מאיתנו עושה טעויות. חייבים גם לדעת לסלוח לפחות בדרך כלשהי.
לשכוח אני לא אשכח כי תמיד צריך לזכור דברים כאלו ואולי אפילו ללמוד מהם.
לדעתי זה בא ביחד
כאילו אם מישהו פגע בי אבל ממש... לא חושבת שיש סליחה לזה
ז"א אני לא אתעסק בזה יותר
פשוט מוחקת ת'בנאדם וזהו
ככה לא שומרים טינה ולא סולחים ולא כלום... פשוט הופכים את הבנאדם לזיכרון ותו לא
QUOTE (SeXy_BaRbIe @ 17/10/2005) לא אני לא שומרת טינה....
אם בנאדם מבין שהוא עשה טעות ומבקש סליחה אני לא חושבת שזה צודק לשמור טינה כי בינינו כל אחד מאיתנו עושה טעויות. חייבים גם לדעת לסלוח לפחות בדרך כלשהי.
לשכוח אני לא אשכח כי תמיד צריך לזכור דברים כאלו ואולי אפילו ללמוד מהם.
תלוי עד כמה..
במקרה שלי היא עשצה הרבה טעויות וחזרה עליהם...אז מה היא חושבת לעצמה...
נכון אני שומרת טינה אחרי שזה חוזר על עצמו ולמה???
כי כבר נמאס לסבול מאותה אחת..וזה כול פעם מכאיב מחדש..ובנאדם מגיע לשלב שנמאס לו
להיפגע מאותם דברים..לכן לסליחה אין משמעותתתת וגם צריך להגיד אותה בזמן הנכון לא אחרי שרבים..
טוב זה שונה ממקרה למקרה.
נכון מצדיקה אותך!
אצלי זה כר מקרה אבודדד שגם סליחה לא תעזור!
יאא זה כל כך נכון
אהבתי תודה רבה רבה
מואה ענקית
אוהבת מלאאאאאאאאא
*+*נאפי-מורני*+*
זה נכון ויפפה מאודדדדד
תודה!

ברוכים השבים!

התחבר לחשבון שלך באהבה

שאלת אבטחה למניעת ספאם
או התחבר באמצעות

הצטרף לאהבה

יצירת חשבון חדש

3-25 תווים, ללא רווחים
גיל מינימום להרשמה: 13
שאלת אבטחה למניעת ספאם
לפחות 6 תווים
או הרשם באמצעות

שכחת סיסמא?

נשלח לך קישור לאיפוס

🔍 חיפוש באתר
הקלידו לפחות 2 תווים לחיפוש

📋 תוכן האתר

תוכן אהבה

🏛️פילוסופיה באהבה 💒מנהגי חתונה מהעולם 🏛️אהבה במיתולוגיות ❣️חגי אהבה מהעולם 🌏מנהגי חתונה מהעולם 🌍אהבה חוצת ציוויליזציות 🛕אהבה במיתולוגיות 💫משפטי מוטיבציה 🎤מילים של אהבה 😻ביולוגיה באהבה 🌸פסיכולוגיית האהבה 🏆הפסיכולוגיה של ההתחלה 💐הפסיכולוגיה של ההמשך 💔הפסיכולוגיה של התיקון 🧠אהבה ופסיכולוגיה 🔴רמזורים אדומים באהבה 🟢רמזורים ירוקים באהבה 🎓קורס אהבה 🧭טיפים לשיחה בדייט 🎬תרחישי דייטים 💡טיפים באהבה 💞חוקי המשיכה 🤔שיחת יחסינו לאן 🎭סוגי טיפוסים בזוגיות 💝אהבה חדשה איך למצוא חתן 🎉המדריך המלא לכלה 💖אהבה רומנטית 😍אהבה ממבט ראשון 🥰פרפרים בבטן ☀️אינטימיות בקשר 👩‍❤️‍👨מבחן תאימות זוגית 🔮מבחני אהבה 🎮משחקי אהבה 🤝שייכות בזוגיות 💢סוגי יחסים 🔑מדע האהבה 📖אהבת תם 📜עשרת הדיברות 😂אהבה והומור 📚מדריכי אהבה 🎨אהבה בתפזורת 💑בתוך מערכת יחסים 🎉חיי הרווקות ⚖️חוק ואהבה 🤝ואהבת לרעך כמוך 🛕ואהבת - בכל הדתות בעולם 🧠על תבונה באהבה 💑מדריך לפגישות 🌟התאמה אסטרלוגית מלאה התאמה בין מזלות 🔢אהבה ונומרולוגיה 🎯המטרה אהבה למה את עדיין לבד סימנים שמישהו מעוניין בך 🤝איך להתחיל עם בחורה 😔למה היא אמרה לא 🌻מידידות לאהבה 📋כללים להכרות 📖ספרי אהבה 🎬סרטים רומנטיים 👩מילון נשים לגברים 👨מילון גברים לנשים 🔵תסביכים בזוגיות 🙋‍♀️פרידה והתגברות 😒קנאה וחוסר ביטחון 😔תקשורת וריבים 👭אמון ובגידה 🥵קשר רעיל 💁חזרה לאקס 🥶פחד ממחויבות 🌈ניהול קונפליקטים גבולות בזוגיות 🥵גזלייטינג בזוגיות 👤חדר כושר רגשי 👥גישור לזוגות 🤢מניפולציות רגשיות בזוגיות 🤒עזרה ראשונה באהבה 🙋פרידה בכבוד 💢מבחן אישיות אהבה 💕מבחן אהבה 💜מבחן אינטלגנציה ריגשית 📝36 השאלות שגורמות להתאהב 🧮מחשבון אהבה 🥂קיר האהבה ❤️דף האהבה הפרטי שלך